Creeper

Kolla gärna runt så ni inte missar grejjer, det vill säga; kolla alla månaders poster! Har du frågor, synpunkter eller bara vill ge oss fett med cred så hör av dig till oss (BaddaBoom, Ambivalent & HuxFlux) på:
fiktivtkollektiv@gmail.com

English: This is the blog of the three swedish Street artists "Ambivalent", "Baddaboom" & "Huxflux". Text on English will have blue color (from 14/02/2007). Contact us on: fiktivtkollektiv@gmail.com

måndag, oktober 23, 2006

Lite posters av Ambivalent


Ville ha en som sa "ambivalent", eftersom jag ser det som en ganska god synonym till livet och dess innebörder. Tilläggas kanske ska att Ambivalent betyder att man är tvetydig, det vill säga att om jag både älskar och hatar någon så är jag Ambivalent.



Dublett i "love-blommor"


Någon sorts kretslopp, eller pussel kanske.


Vet inte vad jag ska säga mer än vad bilden säger, den säger väl kanske en del om det tillstånd jag befann mig i när den gjordes också, även om jag mest vill att den ska uppmana folk att blicka framåt.


Budskapet "glue yourself" är väl mest dedikerat till personer med splittrade sinnen och som känner sig otrygga, nån sorts direkt kritik till dem..?



Denna är inspirerad från den klassiska "älskar, älskar inte-leken" då man tar av alla blad från en blomma. Varannat blad säger att man älskar en viss person medan varannat säger att man inte älskar den personen, det sista bladet avgör.


Det första motivet jag gjorde som hamnade på stadens gator, den är som det mesta annat skissat i blyerts från början.